Välkommen till Karah smycken & design
Jag vill börja med att hälsa er välkomna till min hemsida.
Jag kan sedan berätta att mina smycken är gjorda för hand, vilket innebär att varje smycke är unikt och att det inte går att få ett som är
identiskt lika med ett annat smycke, det går bara att få snarlikt.
Min strävan är att jag skall kunna tillsammans med kund ta fram ett smycke som är unikt och efter kundens eget önskemål, tillsammans
klurar vi fram vad som är genonförbart efter din önskan och min förmåga/kunskap.
Jag har även utökat mitt företag med tryckeri.
Jag trycker det mesta såsom skyltar, etsar på glas, dekorerar flaskor m.m.
Gå in i menyn och kika i undermenyerna så hittar du tips och ideér på unika presenter, eller kanske unna dig själv något.
Jag innehar F-skattsedel
Varje vara anges med pris inklusive moms. Behöver varan skickas tillkommer frakt med postens gällande porto samt emballage (vadderad påse) tillkommer med 15:-
Dagens fraktkostnad ligger på 25:- (emballage+ porto)
Jag skickar varan när jag ser att pengarna finns på mitt konto.
Du kan välja mellan banköverföring eller Swish.
Leveranstiden för smycken varierar beroende på vilket smycke det gäller, men räkna med 1-2 veckors leveranstid.Beräknad leveranstid meddelas efter beställning.
Du kan maila mig på karin.ahlin64@gmail.com eller ringa mig på 070-602 01 44 innan beställningen om du har frågor eller önskemål om leveranstid.
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot smycket. Om avtalet gäller ett specialtillverkat smycke – eller ett smycke som fått en tydlig personlig prägel, gäller ingen ångerrätt.
Du har inte ångerrätt;
– Om det gäller ett specialtillverkad smycke–
eller ett smycke som fått en tydlig personlig prägel.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om jag har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en
vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om
du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får
själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för smycket snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot smycket och meddelandet om att du ångrat dig.
Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka smycket. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Hittar du inget smycke du för tillfället vill ha får du istället ett tillgodopresentkort.
Skulle smycket inte vara till belåtenhet- hör av dig så löser vi det efter bästa förmåga. Vid normal användning skall smycket hålla och gör det av någon anledning
inte det måste du höra av dig omgående så vi får åtgärda det.
Skulle smycket vara felaktigt, skadat på något sätt eller om låset inte fungerar eller om kedjan är för lång
eller för kort, ber vi dig omgående kontakta oss. Om du upptäcker att varorna är transportskadade när du mottar dem skall du omedelbart anmäla detta till Posten eller utlämningsstället. Kontakta oss vid eventuella frågor.
När du som kund själv mäter och anger ringstorlek/armbandstorlek i din order är det du som är ansvarig om ringen/armbandet inte passar.
Självklart guidar vi dig så rätt det bara går men du har ansvaret själv för att mäta på ett rätt och riktigt sätt och det är inte på något sätt Karah´s ansvar att fixa storleken om måttet inte är taget hos Karah. Helt klart går det att lösa ändå i samråd och genom att du som kund ersätter frakt och arbetskostnad.
Du kan om du önskar mäta ringstorlek hos Karah för att få det mer säkert och rätt.
Ta en ring som passar och mät diametern alltså innermåttet från kant till kant rakt igenom ringen. Om du ska beställa en bred ring så berätta om du mätt på en smal eller en bred ring. En bred ring behöver vara större eftersom den ”suger” fast. Annars kan man mäta hos en guldsmed och då med ett rakt ringmått inte med kupad insida. Ange i vilken skala guldsmeden eller butikspersonalen mätt när du gör din beställning hos Karah.
Här kommer en lite hjälp, när du ska välja vilken storlek du ska ha på ditt armband. Men det beror, såklart, även på hur löst/tight du vill ha ditt armband. Men en rekommendation är att utifrån ditt handledsmått, lägg på ca 2 cm.
Dam
Stl: Ditt handledsmått:
XS = 16 cm
14 - 14,5 cm
S = 17 cm 15 - 15,5 cm
M = 18 cm 16 -16,5 cm
L = 19 cm 17 -17,5 cm
XL = 20 cm 18 -18,5 cm
XXL = 21 cm 19 -19,5 cm
Herr
XS = 18 cm (handled 16 cm)
S = 19 cm (handled 17 cm)
M = 20 cm
(handled 18 cm)
L = 21 cm (handled 19 cm)
XL = 22 cm (handled 20 cm)
Senaste kommentaren
25.11 | 12:39
Hej.
Jag skulle vilja beställa 2 kulor. Hur går jag tillväga med det? Mvh Aldijana
24.11 | 13:28
Hej Karin
Jag vill beställa två kulor
En röd med namnet Charles
och en röd där det ska stå Kennel Cloette's
Mvh Linda
15.11 | 19:52
Hej
Jag skulle vilja beställa 3 stycken, Leah, Mira och Nova
14.11 | 15:26
Hej, kan man få texten min första jul 2022
Melina
Dela den här sidan